کانال تلگرام
سامسونگ ایران

اینستاگرام
سامسونگ ایران
سبد خرید
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ | Thursday 28 March 2024
 
صفحه اصلی     درباره ما     تماس با ما     سام سرویس     قوانین و مقررات    
ورود به سایت عضویت
اخبار     جشنواره ها
 

صفحه روی کابینت (کورین یا گرانیت)

صفحه روي کابينت

کورين (سنگ مصنوعي) بهتر است يا گرانيت (سنگ طبيعي)؟

در حالي که هنوز هم از گرانيت براي صفحه روي کابينت استفاده مي شود، اخيرا سنگ مصنوعي کورين طرفدار زيادي پيدا کرده است.

کورين سطحي يکدست و غير متخلخل (بدون درز) است و بيش از 100 رنگ و طرح متفاوت دارد.

با بررسي کورين و گرانيت از لحاظ، دوام- ظاهر- تعمير و نگهداري و نصب و ساير جوانب مي توان تصميم گرفت که کداميک براي آشپزخانه مناسب ترند.

خواص:

کورين غير متخلخل است و مي تواند يکدست و بدون درز ديده شود. هيچ درز يا شکافي روي کورين وجود ندارد که مايعات به درون آن نشت کنند، علاوه بر اين، کورين در برابر لکه مقاوم است و به راحتي تميز مي شود در حالي که گرانيت بادوام، متخلخل است و مايعات به راحتي داخل آن نفوذ مي کنند و مي توانند به گرانيت آسيب بزنند.

دوام:

گرانيت کاملا در برابر خش مقاوم است، به طوري که مي توان مواد غذائي را به راحتي روي آن برش داد، اما مواد غذائي اسيدي ممکن است به اين سنگ خدشه وارد کنند. از طرفي گرانيت مقاومت زيادي در برابر حرارت و گرما دارد تا جايي که مي توان  ماهي تابه و قابلمه داغ را مستقيما روي آن گذاشت. اما کورين ممکن است خش بيفتد (البته لازم به ذکر است که خش يا خراش روي آن به راحتي ترميم مي شود)، اکثر سنگ هاي کورين در برابر حرارت يا دماي بالاي 325 درجه فارنهايت مقاوم نيستند و در معرض اين درجه حرارت ممکن است تغيير رنگ پيدا کنند، پس ظروف داغ را نمي توان مستقيما روي آن گذاشت.

ظاهر:

کورين در بيش از 100 رنگ و طرح متنوع موجد است و زيبايي خاصي دارد. اين سنگ در معرض حرارت 325 درجه فارنهايت انعطاف پذير مي شود و مي توان روي آن حکاکي کرد. تکه هاي سنگ مصنوعي کورين را مي توان براي ساخت اثرهاي هنري مورد استفاده قرار داد. اين سنگ مي تواند با سنگ و چوب و شيشه ترکيب شود، از اين رو انتخاب مناسبي براي پروژه هاي ساختماني است. در حالي که گرانيت رنگ بندي هاي کمتري دارد که بيشتر تيره و روشن هستند. اين سنگ طبيعي رنگ هاي منحصر به فردي دارد و با استفاده از اين سنگ طبيعي مي توان فضايي رويايي داشت.

خطرات بهداشتي:

کورين با اينکه سنگي مصنوعي است، غير سمي بوده و خطري براي سلامتي انسان ندارد، اين سنگ ، آلرژي زا نيست و استاندارد بهداشتي اروپا را دريافت کرده است. اما گرانيت به دليل طبيعي بودن ممکن است عناصر راديواکتيو در خود داشته باشد و باعث سرطان ريه شود. اما اين احتمال خيلي ضعيف است.

مقاومت در برابر باکتري:

کورين حامل باکتري نيست و سطحي بسيار بهداشتي است و به راحتي تميز مي شود، از اين رو اين سنگ براي آشپزخانه، بيمارستان، آزمايشگاه و ... مناسب است.

گرانيت در طول زمان مي تواند محل رشد باکتري باشد، در عين حال اين سنگ به راحتي و با استفاده از آب و صابون و سرکه ضدعفوني مي شود (توجه داشته باشيد استفاده بيش از حد از سرکه به مرور زمان مي تواند به اينسنگ آسيب وارد کند).

نگهداري:

صفحه هاي روي کابينت کورين را به راحتي و با آب و صابون مي توان تميز کرد.

توجه داشته باشيد بلافاصله پس از تميز کردن حتما صفحه را کامل خشک کنيد.

لکه هاي سخت روي کورين را هم مي توان با تميز کننده هاي قوي و شيميايي تميز کرد.

گرانيت به دليل باکتري پذير بودن بايد روزانه با آب و صابون يا حتي ليمو و سرکه تميز شود. براي لکه هاي سخت روي گرانيت مي توان از آب و جوش شيرين استفاده کرد، اما به طور کلي توصيه مي شود که صفحه روي کابينت گرانيت هر دو سال يکبار تعويض گردد.

موارد استفاده:

صفحه روي کابينت:

کورين به دليل نداشتن درز، راحت تميز شدن و بهداشتي بودن، معمولا در آشپزخانه، حمام، رستوران ها و بيمارستان ها مورد استفاده قرار مي گيرد.

گرانيت به دليل با دوام بودن و داشتن مقاومت بالا در برابر حرارت براي بين کابينتي بالاي گاز مناسب است.

موارد ديگر:

استفاده از کورين در مبلمان- نورپردازي- کفپوش- ديوارها و ... هم مرسوم است (به خصوص در آزمايشگاهها و بيمارستان ها)

گرانيت در بناهاي تاريخي زياد ديده مي شود و گاهي اوقات انتخابي ايده آل براي سنگ قبر است.

کورين يا گرانيت! کدام بهتر است؟

کورين رنگ بندي متنوع تري دارد، بدون درز است، به راحتي تميز مي شود، با موارد ديگر ترکيب مي شود، ارزان تر از سنگ طبيعي است، بهداشتي است، ميکروب نمي تواند در آن نفوذ کند، خش و خراش روي آن به سادگي ترميم مي شود، در برابر حرارت بالاي 325 درجه فارنهايت انعطاف پذير است.

سنگ طبيعي گرانيت به دليل طبيعي بودن زيبايي خاصي دارد، با دوام است، ضد خش و خراش است، در برابر حرارت مقاوم است، از کورين گران تر است.

با توجه به تمامي مطالب ذکر شده، براي آشپزخانه و صفحه روي کابينت، به دليل ضد باکتري و بهداشتي بودن، کورين بيشتر توصيه مي گردد.

تاریخ ارسال مطلب : سه شنبه 6 تير 1396               تعداد مشاهده این مطلب : 1834 مرتبه
  آرشیو اخبار
برای کسب امتياز کليک کنيد
   
     
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت محفوظ می باشد. طراحی سایت : ایران طراح