کانال تلگرام
سامسونگ ایران

اینستاگرام
سامسونگ ایران
سبد خرید
یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sunday 5 May 2024
 
صفحه اصلی     درباره ما     تماس با ما     سام سرویس     قوانین و مقررات    
ورود به سایت عضویت
اخبار     جشنواره ها
 

دکوراسیون خانه مدرن چه ویژگیهایی دارد؟

دکوراسیون مدرن چیست؟

این سبک در میانه ی قرن بیستم از اواسط دهه ی ۱۹۴۰ میلادی تا سال ۱۹۷۰ رواج پیدا کرد. زیبایی ساده و بدون پیچیدگی این سبک از تمایل به حرکت امریکا به سوی دوران مدرن که بعد از جنگ اتفاق افتاد برخاست و طراحی را از دریچه ی جدیدی تعریف کرد.

 

چرا سبک مدرن؟

 تأکید این سبک بر فرم های شسته رفته، الگوهای معاصر، مصالح طبیعی و یک جریان یکپارچه بین فضاهای داخلی و خارجی، ترکیبی از آسایش واقعی و شیک بودن به ارمغان می آورد. ظاهر این سبک بین طبیعت و تصنع یعنی آنچه به صورت طبیعی در دنیا وجود دارد و آنچه ساخته ی دست بشر است پل می زند.

 

جریان بین فضاهای داخلی و خارجی در سبک مدرن

 

این ایده شاید اکنون جالب به نظر برسد اما در دهه ی ۱۹۵۰ ایده ی زندگی در درون و بیرون برای امریکایی های متوسط، چالش برانگیز و انقلابی بود. خانه های مدرن آن دوره با آوردن فضاهای داخلی در بیرون و برعکس از مزایای جالبی برخوردار شدند: پنجره های عریض، درب های کشویی، پاسیو ها. این ایده، برقراری ارتباط با دنیای طبیعی بود که در هر شرایطی تأثیر مثبتی بر روی فرد داشت.

 

سبک مدرن را به منزل خود بیاورید:

 اگر امکانات، فضا و اشتیاق برداشتن یک دیوار یا نصب یک پنجره ی بزرگ شیشه ای را دارید، دست به کار شوید. اما شما هم چنان بدون تخریب زیاد می توانید به زیبایی بیرون را به درون منزل خود بیاورید. پنجره ها را عریان رها کنید تا هیچ چیزی مانع چشم انداز شما به بیرون نباشد یا نورگیر سقفی نصب کنید. از این ساده تر هم این است که به سراغ کاغذ دیواری یا اشیای دیگری با شکل و شمایل طبیعی بروید.

 

مبلمان در دکوراسیون مدرن

 

سبک مدرن به خاطر مبلمان و اشیای نوآورانه با تولید انبوه بسیار منحصر به فرد است. به جرأت می توان گفت در هیچ دوره ای به اندازه ی این دوره نمی توان به هنرمندان و طراحان نامی در حوزه ی طراحی لوازم خانگی برخورد. مبلمان و اشیای تک آن ها ظاهر سبک مدرن را به خوبی تعریف می کند.

 

سبک مدرن را به منزل خود بیاورید: این مبلمان های خاص معمولا گران هستند، اما بدل ها و کپی های آن ها نیز همان ظاهر را به منزل شما می دهند. یا می توانید تنها به یک قطعه ی زیبا در فضای منزل تان بسنده کنید و با قطعات دیگری که الزاما مربوط به آن دوره نیستند آن را کامل کنید.

 

خطوط ساده، فرم های خالص در دکوراسیون به سبک مدرن

 

فضاهای داخلی مدرن دارای سبک ارگانیک هستند و زندگی را سخت نمی گیرند و این ویژگی ها در سازه و تزیینات آن ها نیز منعکس شده است. مبلمان و نقشه های طبقه فقط در فرم های موردنیاز شکل گرفته اند و هیچ گونه جزییات اضافی یا تزیینات غیرضروری ندارند.

 

سبک مدرن را به منزل خود بیاورید:

با قرار دادن مبلمان و اشیا با فرم های جذاب در محوریت یک اتاق ساده، آن ها را به نمایش بگذارید. برای مثال این صندلی ها با طراحی خاص یک نقطه ی کانونی خیره کننده در این اتاق ایجاد کرده اند که به موازات آن ها آثار هنری روی دیوار خودنمایی می کنند.

 

الگو های گرافیکی در سبک مدرن

 

هندسه های برجسته، منحنی های قدرتمند و نقوش ناآشنا به دکوراسیون مدرن یک جذابیت گرافیکی قوی می دهند. پارچه های سنگین و بافت دار مانند کرباس و کشباف های پشمی به وزن و سنگینی نقش ها و الگو ها می افزایند.

 

سبک مدرن را به منزل خود بیاورید: پارچه هایی با طرح های آن دوره هم چنان طرفدار دارند و تولید می شوند. ضمن اینکه در بین پارچه های متنوع امروزی حتما با الگوهایی از این قبیل برخورد خواهید کرد.

 

نورپردازی تأکیدی در دکوراسیون مدرن

 

نورپردازی سبک مدرن به فضا حال و هوایی نمایشی می دهد. با وجودی که فرم های لوازم روشنایی و لامپ های این دوره خود دارای جذابیت هنری هستند، اما عملکرد همچنان در اولویت است. در این فضا نقوش کاغذ دیواری در هماهنگی با چراغ روشنایی انتخاب شده اند.

 

سبک مدرن را به منزل خود بیاورید: لوازم روشنایی در سبک مدرن آن چنان قدرتمند اند که می توان آن ها را مرکز توجه فضا تبدیل کرد – ولی سعی کنید در یک فضا از بیش از یک مدل استفاده نکنید.

آشپزخانه های براق و صیقلی در سبک مدرن

آشپزخانه های دوران مدرن تمایل به نمایش آینده داشتند. آن ها با لوازم براق و نمایشی جدید، رنگ های درخشان و سطوح عصر فضا، ساده و با لبه های برش خورده طراحی شده بودند. قوانین سادگی: درب های ورقه ای کابینت، لبه های ساده ی کانتر ها، مصالح غیر شلوغ.

سبک مدرن را به منزل خود بیاورید: شما به راحتی می توانید به آشپزخانه ی خود ظاهری مدرن بدهید، فقط کافی است درب های قاب دار کابینت را با مدل های بدون قاب جایگزین کنید، کف را با مشمع یا چوب پنبه کفپوش کنید یا لمینیت هایی با الگوهای روشن و سرامیک های رنگی برای دیوار بین کابینت انتخاب کنید.

آثار هنری سبک مدرن

در دوران مدرن هنرمندان خلاق بسیاری روی کار آمدند که روش های نوینی در هنر خلق نمودند که البته تکمیل کننده ی این سبک پیشگام بودند. آثار هنری آن ها کاملا متفاوت از آثار هنری پیشین شان بود.

سبک مدرن را به منزل خود بیاورید:

امروزه آنقدر از نمونه های اصلی و آثار برجسته تقلید شده است که شما به راحتی از طریق آنلاین یا مراجعه به هر فروشگاه لوازم هنری می توانید آنچه را می خواهید بیابید.

رنگ های خنثی و رنگ های روشن در دکوراسیون مدرن

رنگ های گرم و زمینی که بیشتر از چوب های طبیعی بر می خیزند در مرکزیت ترکیب رنگی سبک مدرن قرار دارند. با این وجود می توان سایه هایی از رنگ های غلیظ را به این ترکیب رنگی اضافه نمود.

سبک مدرن را به منزل خود بیاورید:

بهترین چیزی که درباره ی رنگ های دوران مدرن می توان گفت این است که آن ها قوانین زیادی ندارند. می خواهید رنگ خرمالویی و آلویی را ترکیب کنید؟ دست به کار شوید. هر رنگی با این سبک هم خوانی دارد.

 

تاریخ ارسال مطلب : شنبه 31 تير 1396               تعداد مشاهده این مطلب : 919 مرتبه
  آرشیو اخبار
برای کسب امتياز کليک کنيد
   
     
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت محفوظ می باشد. طراحی سایت : ایران طراح