کانال تلگرام
سامسونگ ایران

اینستاگرام
سامسونگ ایران
سبد خرید
چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wednesday 24 April 2024
 
صفحه اصلی     درباره ما     تماس با ما     سام سرویس     قوانین و مقررات    
ورود به سایت عضویت
اخبار     جشنواره ها
 

کابینت آشپزخانه چیست و چه انواعی دارد؟

تعریف کابینت آشپزخانه

کابینت به کمد یا قفسه ای از جنس چوب یا MDF یا نئوپان یا فلز یا PVC گفته می شود که در آشپزخانه نصب می گردد، کابینت آشپزخانه برای نگهداری ظروف، وسایل آشپزخانه و مواد غذایی که نیاز به نگهداری در یخچال ندارند همچون غلات، برنج، روغن و غیره بکار گرفته می شود.

تاریخچه استفاده از کابینت آشپزخانه

کابینتی که امروزه بکار گرفته می شود از حدود یک قرن پیش ساخته شده است، در ابتدا کابینت آشپزخانه به صورت یک کابینت تنها، در وسط آشپزخانه قرار میگرفت، و از آن برای آماده سازی مواد غذایی قبل از پخت و پز استفاده می شد.

مزایای استفاده از MDF  برای کابینت آشپزخانه

مزیت اصلی MDF  قابلیت تمیز شوندگی بالای آن می باشد که درMDF  هایگلاس این مورد مشهود تر می باشد، مزیت بعدی کابینتMDF  هزینه پایین تر آن نسبت به کابینت های چوبی می باشد، تنوع روکشMDF  و هایگلاس بسیار زیاد بوده و میتوانید طرح های مختلفی را در سمپل های رنگ آن مشاهده نمایید.

یراق کابینت چیست

به تمام لوازم فلزی و یا پلاستیکی که در ساخت کابینت بکار گرفته می شوند اعم از لولا گازور، دستگیره، ریل کشو، پروفیل های دستگیره، پایه (پایه فلزی یا پلاستیکی) و غیره یراق کابینت گفته می شود.

چه کابینتی برای شما مناسب است؟

ابتدا باید به بودجه خود توجه نمایید که به چه مقدار می خواهید هزینه نمایید وسپس باید جنس کابینت خود را انتخاب کنید و بعد از آن رنگ آن را مشخص کنید.

انواع  کابینت

1-      کابینت MDF  ، 2 – کابینت هایگلاس (براق)  ،3-  کابینت ممبران  ، 4 – کابینت چوبی

برای انتخاب کابینت بر اساس بودجه مورد نظر میتوانید بر اساس پیشنهاد های زیراقدام کنید.

بودجه کم :

کابینت MDF  ایرانی یا هایگلاس ایرانی

بودجه متوسط :

کابینت هایگلاس ایرانی، هلایگلاس ترک، MDF ترک و فینسا اسپانیا

بودجه بالا :

کابینت پلی گلاس نیمن آلمان(براق)، پلی مات آلمان (مات) و کابینت چوبی

یک کابینت خوب چه ویژگیهایی دارد؟

یک کابینت خوب و با دوامی بالا در قلب خانه شما نقش مهمی را در زیبایی و کارآیی آشپزخانه شما و خانه شما ایفا می‌ نماید. در نتیجه شناخت دقیق تمام اجزای تشکیل دهنده ی یک کابینت در آشپزخانه نقشی بسیار مهم در انتخاب یک کابینت مناسب برای شما خواهد داشت

اجزای اصلی یک کابینت آشپزخانه چیست؟

درب کابینت چوبی : در مورد تولیدکنندگان درب کابینت ها می‌ توان از دو محصول مرغوب و مناسب که در کشور ترکیه ساخته می شود نام برد که البته اخیرا یک شرکت کشور خودمان نیز اقدام به تولید این نوع دربهای کابینت نموده است.

بدنه ی کابینت چوبی : درمورد بدنه ی کابینت باید به دو نکته ی اصلی توجه نمود : جنس بدنه کابینت باید با مغز ام دی اف یا نئوپان و با روکش ملامینه ساخته شده باشد و نکته ی دوم این می باشد که لبه بدنه کابینت نوارکاری شده باشد تا نمای زیبایی به کار بدهد ، البته رنگ نوارکاری باید همرنگ و یا متناسب با رنگ کابینت باشد.

مشخصات مهم صفحات کابینت چوبی :

در کابینت آشپزخانه ، صفحه ی کابینت دارای بیشترین سطح تماس با آب می باشد ، و به همین خاطر تمام اجزای تشکیل دهنده صفحه ی کابینت باید دارای مقاومت بالایی در برابر آب و رطوبت باشد.

 

تاریخ ارسال مطلب : سه شنبه 6 تير 1396               تعداد مشاهده این مطلب : 2418 مرتبه
  آرشیو اخبار
برای کسب امتياز کليک کنيد
   
     
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت محفوظ می باشد. طراحی سایت : ایران طراح