کانال تلگرام
سامسونگ ایران

اینستاگرام
سامسونگ ایران
سبد خرید
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024
 
صفحه اصلی     درباره ما     تماس با ما     سام سرویس     قوانین و مقررات    
ورود به سایت عضویت
اخبار     جشنواره ها
 

خانه هوشمند چه کاربردی دارد

واژه خانه هوشمند، آدم را به یاد فیلم‌های علمی‌- تخیلی می‌اندازد كه در آن ربات‌ها برایتان آب‌پرتقال می‌گیرند و بازوهای مكانیكی می‌توانند ریش آدم را اصلاح كنند و ربات‌های مسئولیت تمیزی خانه را به عهده می‌گیرند اما در دنیای امروز به خانه‌ای هوشمند گفته می‌شود كه تجهیزات و اتوماسیون در جهتی به‌كار می‌روند كه نیازهای ساكنان آن خانه را برطرف كنند. دانیل اچ.ویلسون، محقق و خبره رباتیك در توضیح این اصل می‌گوید: «هدف اصلی برای اتوماسیون خانه، دادن كنترل كامل به ساكنان آن در تمام نقاط است.» یعنی اینکه افراد خانه بتوانند از یک اتاق یا حتی از خارج از خانه، تمام سیستم‌های خانه را کنترل کرده و آن را به وضعیت مطلوب‌شان نزدیک کنند.

1-کنترل از راه دور نورهای خانه

در خانه‌های هوشمند می‌توانید با توجه به حال و هوای خود سیستم نور خانه‌تان را تعیین کنید، در خانه‌های جدید نورپردازی تنها برای زیبایی خانه نیست بلکه به عنوان قابلیتی به آن نگاه می‌شود که می‌تواند فضای خانه را برای شما راحت و خوشایند کند و خانه را به فضایی تبدیل کند که می‌تواند تمام احساسات دلخواه‌تان را در شما به وجود بیاورد.از طرف دیگر با تجهیز خانه خود به سیستم کنترل نور می‌توانید با استفاده از پنلی که در خانه دارید زمانی که در رختخواب هستید لامپ‌های روشن را هرکجا که باشند خاموش کنید. یا زمانی که از خانه خارج می‌شوید یا مهمانان شما می‌رسند با استفاده از ریموت کنترل لامپ‌ها را روشن یا خاموش كنید.

2-امن‌تر از آنچه فکرش را بکنید

در خانه‌های هوشمند سیستم‌های امنیتی خیلی فراتر از قفل و دزدگیر هستند، مثلا زمان‌هایی که شما در خانه نیستید سیستم نور خانه را در کنترل خود می‌گیرند تا چراغ‌های خانه را به گونه‌ای خاموش و روشن کنند که همه گمان کنند خانواده‌ در خانه است و در نتیجه خالی بودن خانه به چشم نیاید، از طرف دیگر تمام اشیای قیمتی به گونه‌ای هوشمند تحت حفاظت این سیستم امنیتی قرار می‌گیرد.در خانه‌های هوشمند وضعیت دما و روشنایی به گونه‌ای تنظیم می‌شود که فرد بیشتر احساس راحتی کند، البته این کنترل دما با توجه به مصرف حداقل انرژی است یعنی سیستم کنترل با در خدمت گرفتن ترموستات و تنظیم پرده‌ها کاری می‌کند که انرژی کمتری مصرف شود، مثلا اینکه در فصل تابستان با کشیدن پرده‌ها مانع ورود آفتاب گرم به اتاق می‌شود و در زمستان زمان‌هایی که آفتاب به روی پنجره می‌افتد پرده‌ها را کنار می‌کشد تا کمی هم اتاق با نور طبیعی آفتاب گرم شده و در نتیجه در مصرف انرژی صرفه‌جویی شود. از طرف دیگر با وجود سیستم کنترل هوشمند خانه، پیش از رسیدن به خانه می‌توانید سیستم خنک کننده را روشن كرده تا دمای هوا به اندازه مطلوب خنک شود.بهترین دما برای خانه شما.

3-بهترین دما برای خانه شما

در خانه‌های هوشمند وضعیت دما و روشنایی به گونه‌ای تنظیم می‌شود که فرد بیشتر احساس راحتی کند، البته این کنترل دما با توجه به مصرف حداقل انرژی است یعنی سیستم کنترل با در خدمت گرفتن ترموستات و تنظیم پرده‌ها کاری می‌کند که انرژی کمتری مصرف شود، مثلا اینکه در فصل تابستان با کشیدن پرده‌ها مانع ورود آفتاب گرم به اتاق می‌شود و در زمستان زمان‌هایی که آفتاب به روی پنجره می‌افتد پرده‌ها را کنار می‌کشد تا کمی هم اتاق با نور طبیعی آفتاب گرم شده و در نتیجه در مصرف انرژی صرفه‌جویی شود. از طرف دیگر با وجود سیستم کنترل هوشمند خانه، پیش از رسیدن به خانه می‌توانید سیستم خنک کننده را روشن كرده تا دمای هوا به اندازه مطلوب خنک شود.

4-خانه‌تان را به یک سینما تبدیل کنید

اگر تا به حال از دستگاه‌های سینمای خانگی استفاده کرده باشید، مطمئنا با ریموت کنترل‌های زیادی هنگام استفاده از آنها روبه‌رو بوده‌اید. کوچک‌ترین کاری که سیستم خانه هوشمند در این زمینه می‌تواند انجام دهد جمع‌آوری تمام ریموت‌ها در یک پنل مرکزی است. اما یکی از مهم‌ترین امکانات، استفاده از سیستم صوتی چند محوطه‌ای است که این امکان را به شما می‌دهد تا بلندگوهایی که در جای جای خانه قرار دارد را کنترل کرده و با استفاده از پنل مرکزی هر کدام را به منبع صوتی جداگانه یا همه آن را به یک منبع صوتی واحد اختصاص دهید. به طور مثال شما می‌توانید انتخاب کنید که در اتاقتان صدای سیستم پخش صوت، تلویزیون یا کامپیوترتان پخش شود

خانه‌تان را به یک سینما تبدیل کنید

5-برای خودتان اتاق موسیقی بسازید

شما می‌توانید یک سیستم چند کاره برای کنترل سیستم صوتی خانه‌تان داشته‌ باشید، یعنی اینکه بتوانید موسیقی و صدای قسمت‌های مختلف خانه را از طریق سیستم پخش چند منظوره کنترل کنید و از موسیقی مورد علاقه خود در یک فضای آرام لذت ببرید چرا که صدای تلویزیون بچه‌ها به طور هوشمند به گونه‌ای تنظیم می‌شود که برای شما مزاحمتی ایجاد نکند و از طرف دیگر آنها نیز با موسیقی گوش کردن شما مشکلی نخواهند داشت.

6-استخر، اتاق ماساژ و سیستم آبیاری هوشمند

به طو رهوشمند دمای تمامی سیستم‌های تفریحی خارج از خانه مثل استخر و اتاق ماساژ و...کنترل می‌شود علاوه بر اینها سیستمی وجود دارد که همه اینها را به لحاظ تهویه نیز مورد بررسی قرار می‌دهد. در مورد باغچه نیز این سیستم کارایی دارد، یعنی وقتی شما به سفر می‌روید.

7-شما دست به سیاه و سفید نزنید

وقتی در خانه شما از جدیدترین تکنولوژی سنسورها استفاده شود، تمام کارها به طور اتومات انجام می‌شود. مثلا بعد از خروج از اتاق لازم نیست شما چراغ را خاموش کنید، زیرا سنسورها متوجه عدم حضور شما خواهند شد و چراغ‌ها را خاموش می‌کنند.

8-خانه‌تان را از راه دور چک کنید

هیچ وقت خودتان را محدود نکنید، شما می‌توانید از همان کاناپه‌ای که نشسته‌اید کنترل تمام خانه‌ را در دست بگیرید، مثلا فیلیپس سیستم کنترلی دارد که قابل برنامه‌ریزی است و با آن می‌توانید از طریق تلفن و اینترنت تمام وسایل خانه را با استفاده از دوربین هایی که از طریق اینترنت قابل رویت هستند كنترل كنید. مطمئن خواهید بود که کسی وارد خانه شما نمی‌شود یا حتی می‌توانید مراقب کودکانتان باشید. در سیستم‌های پیشرفته‌تر، سنسورهای تشخیص حرکت در صورت دیدن هرگونه حرکتی، شما را از طریق پیام کوتاه مطلع خواهند کرد.

تاریخ ارسال مطلب : شنبه 31 تير 1396               تعداد مشاهده این مطلب : 1148 مرتبه
  آرشیو اخبار
برای کسب امتياز کليک کنيد
   
     
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت محفوظ می باشد. طراحی سایت : ایران طراح