کانال تلگرام
سامسونگ ایران

اینستاگرام
سامسونگ ایران
سبد خرید
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 25 April 2024
 
صفحه اصلی     درباره ما     تماس با ما     سام سرویس     قوانین و مقررات    
ورود به سایت عضویت
اخبار     جشنواره ها
 

برنامه های مایکروفر سامسونگ(قسمت اول)

قسمت اول:
 
1. برنامه مایکروویو (پخت با موج)
 
امواج مایکروویو که از قطعه ای به نام "مگنترون" ساطع می شود که باعث تبخیر مولکول های آب موجود در ماده غذایی شده و فشار حاصل از این بخار موجب تحرک مولکول های مجاور و ایجاد اصطکاک مولکولی و در نتیجه پخت ماده غذایی می گردد.
 
تبخیر -> تحرک -> اصطکاک -> حرارت -> پخت
 
لازم به توضیح است که امواج مایکروویو تنها موجب پخت مواد غذایی شده و تاثیر سویی روی غذای طبخ شده ندارند و غذای آماده شده در مایکروویو کاملا سالم می باشد.
 
انرژی مایکروویو شرایط پختن یا دوباره گرم شدن مواد غذایی را بدون عوض شدن شکل و رنگ آن بوجود می آورد. عملکرد مایکروویو همانند شعله اجاق گاز موجب پخت مواد غذایی می شود، به عبارت دیگر هر غذایی که با اجاق گاز پخته می شود را می توان با عملکرد مایکروویو نیز پخت. البته اکثریت مردم ایران از مایکروفر برای گرم کردن مواد غذایی استفاده می کنند که این کمترین استفاده ای است که می توان از عملکرد مایکروویو انتظار داشت. همانگونه که با کم و زیاد کردن شعله گاز غذاهای مختلف را می پزید با کم و زیاد کردن توان آن از 100 تا 900 می توانید حرارت را کم و زیاد کنید. با استفاده از امواج مایکروویو هر غذایی را که بر روی اجاق گاز می پزید، در این حالت می توانید در داخل مایکروویو طبخ کنید. (مانند برنج، مرغ، گوشت و ...)
 
2. برنامه گریل
 
این برنامه جهت پخت بهتر و برشته شدن مواد غذایی کاربرد دارد. با استفاده از 2 المنت بالا و پایین (المنت پایین عموماً مخفی می باشد) امکان برشته کردن و سرخ کردن سطح و کف غذا را خواهید داشت. غذاهایی مانند سوسیس، نان تست، همبرگر و ...
 
3. برنامه ترکیبی ( گریل – مایکروویو)
 
عملکرد دیگر دستگاه مایکروویو، "پخت ترکیبی" می باشد، این حالت برای مواقعی استفاده می شود که بخواهید همزمان با پخت غذا، سطح سوخاری و برشته ای داشته باشید. (مانند پختن و سوخاری کردن مرغ)
 
4. برنامه پخت حرارتی ( کانوکشن)
 
این عملکرد همانند فر اجاق گاز شما عمل می کند. به عبارت دیگر کانوکشن همان فر می باشد. فر سیستم همرفت هوای گرم است که غذاهایی که نیاز به پف کردن دارند را در آن می پزند.  گرمای لازم جهت پخت و پز به طور یکنواخت توسط فن موجود در پشت المنت توزیع می شود. منبع حرارت فر المنت های بالا و پایین دستگاه و المنتی که دور فن پیچیده شده است می باشد. فن داخل دستگاه گرمای ناشی از المنت ها را به چرخش در می آورد و سیستم همرفتی هوای گرم را داخل دستگاه تسریع می کند. از این برنامه جهت پخت غذاهایی که احتیاج به پف کردن دارند استفاده می شود (مانند کیک و شیرینی و پیتزا و...)
 
5. برنامه ترکیبی ( مایکروویو – کانوکشن)
 
این حالت برای مواقعی استفاده می شود که بخواهید همزمان با پخت غذا، مایل به پف کردن غذا نیز باشید. عموما غذاهای کبابی با این عملکرد طبخ می شود. (مانند درست کردن یک کیک شکلاتی و ...)
 
✅در مقاله بعدی ادامه ی برنامه های موجود را می توانید مطالعه نمایید.
 
مرکز تماس سامسونگ ایران جهت مشاوره خرید : 33123179
 
تاریخ ارسال مطلب : پنجشنبه 3 اسفند 1396               تعداد مشاهده این مطلب : 3967 مرتبه
  آرشیو اخبار
برای کسب امتياز کليک کنيد
   
     
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت محفوظ می باشد. طراحی سایت : ایران طراح