کانال تلگرام
سامسونگ ایران

اینستاگرام
سامسونگ ایران
سبد خرید
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024
 
صفحه اصلی     درباره ما     تماس با ما     سام سرویس     قوانین و مقررات    
ورود به سایت عضویت
اخبار     جشنواره ها
 

کیو ال ای دی چیست؟

از آنجا که سامسونگ از تکنولوژی کوانتوم دات در یک پنل LED استفاده می‌کند، تلویزیون‌های جدید خود را QLED نامیده است. به‌ دست آوردن این نام ساده است: Quantom dot + LED = QLED. در واقع کیو‌ال‌ای‌دی یک فناوری جدید محسوب نمی‌شود؛‌ این تکنولوژی در اصل نسل سوم کوانتوم دات در تلویزیون‌های سامسونگ است که شما می‌توانید نسل قبلی آن را در مدل‌های SUHD سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ مشاهده کنید. البته مدل‌‌های جدید QLED 2017 تفاوت‌های زیادی با نسل قبلی خود دارند.
 
کیوال‌ای‌دی چگونه کار می‌کند؟
تکنولوژی کوانتوم دات در تلویزیون‌ها با قرار دادن یک لایه یا یک فیلم از نقطه‌های کوانتومی روی نور پس‌زمینه‌ی یک پنل ال‌ای‌دی معمولی کار می‌کند. لایه‌ی مورد بحث از ذرات بسیار ریزی تشکیل شده است که هر کدام از این ذرات با توجه به ابعادش (بین ۲ تا ۱۰ نانومتر)، نور جداگانه‌ای از خود ساطع می‌کند. اساسا ابعاد این ذرات، طول موج نور ساطع‌شده از آن‌ها را تعیین می‌کند و از این طریق رنگ‌های مختلف ایجاد می‌شوند. سامسونگ مدعی شده است که نقطه‌های کوانتومی می‌توانند بیش از یک میلیارد رنگ مختلف تولید کنند.
در نسل سوم تلویزیون‌های کوانتوم دات که QLED نامیده می‌شوند؛ ذرات، تغییر یافته‌اند و حالا مجهز به هسته‌های آلیاژ فلزی جدید و بدنه‌ی فلزی شده‌اند. این تغییر باعث می‌شود رنگ‌ها واقعی‌تر تولید شوند و علاوه بر این، دقت رنگ‌ها در روشنایی زیاد بالاتر رود.
 
آنچه گفته شد، در فناوری کیوال‌ای‌دی اهمیت دارد. توانایی تولید این رنگ‌ها در روشنایی‌ زیاد باعث می‌شود حجم‌ رنگ‌ها نسبت به قبل بهتر باشد و به همین دلیل فناوری QLED با شعار قابلیت‌های بیشتر نسبت به او‌ال‌ای‌دی وارد میدان شده است. با استفاده از این فناوری جدید، دقت رنگ‌های تولیدشده در بخش‌هایی از صفحه‌نمایش که نور زیادی دارد، نسبت به قبل بیشتر خواهد بود؛ در واقع QLED از این نظر نسبت به OLED رنگ‌هایی با دقت بهتر تولید می‌کند.
 
در نتیجه‌ی استفاده از فناوری کیوال‌ای‌دی، شما می‌توانید رنگ‌‌های بیشتری روی نمایشگر تلویزیون مشاهده کنید. این تلویزیون‌ها برای نمایش زنده‌تر محتوای اچ‌دی‌آر گزینه‌های بهتری هستند. در توضیحات این فناوری جدید گفته شده است که دقت این تلویزیون‌های جدید باعث می‌شود افراد همان تجربه‌ی بصری مد نظر کارگردان فیلم‌ها را تجربه کنند.
 
مرکز تماس سامسونگ ایران جهت مشاوره خرید : 33123179
 
تاریخ ارسال مطلب : دوشنبه 7 اسفند 1396               تعداد مشاهده این مطلب : 1399 مرتبه
  آرشیو اخبار
برای کسب امتياز کليک کنيد
   
     
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت محفوظ می باشد. طراحی سایت : ایران طراح